Fiatalok, vigyázzatok a gerincetekre!

Fiatalok, vigyázzatok a gerincetekre!

A mai tinédzser fiatalok rengeteg időt töltenek az iskolapadban folyamatosan előre görnyedve. De nemcsak az iskolában görnyednek, hanem az utcán is a telefonjukat nyomkodva közlekednek, várakoznak a megállóban, ha hazaérnek, leülnek a televízió vagy a számítógép előtt. Nagyon kevés százalékuk sportol rendszeresen és intenzíven, de ha teszi is, a gerincüket, helytelenül, egyoldalúan terhelik.

A mozgásszegény életmódból vagy a helytelen, egyoldalú mozgásból adódik, hogy sajnos már ebben a korban is több fiatalnak van testtartáshibája, egyre több a gerincproblémás fiatal, bár ezt még nem könnyű felismerni. A gerinc végleges formáját csak 10 éves kor körül éri el, és csak a növekedés leállás után, 18-21 évesen stabilizálódik. Ebben az életkorban a tartósan fennálló testtartáshiba hosszabb távon strukturális elváltozást okoz a folyamatos túlzott izomfeszülés vagy izomgyengeség következtében.

A helyes testtartás kialakításában tehát fontos a gerincet tartó izomzat szimmetrikus erősítés és nyújtása, a testtudat javítása és az ízületi mozgékonyság megtartása és növelése. A jóga egy nagyon hatékony mozgásforma ezek fejlesztésében.

A Sivánanda tini jógán azt is figyelembe vesszük, hogy a fiatalok mozgásképességét az erre az életkorra jellemző anatómiai testfelépítés, a csontosodás foka, az izomzat ereje és rugalmassága, valamint az izomtónus nagysága miként határozza meg.

A jógaóra tehát

  • segít a gerinceredetű mozgásszervi problémák megelőzésében, a gerincet egészségesen tartja,
  • segít kijavítani a helytelen testtartásból eredő problémákat,
  • javítja az izomtónust,
  • javítja az ízületi hajlékonyságot

Miben más egy Sivánanda tini jógaóra?

A Sivánanda tini jóga nemcsak egy elfogadó, versengés nélküli, örömteli és egészséges mozgásforma.  A fiatalok az órákon betekintést nyernek a jóga ősi, hiteles és mindenre kiterjedő átfogó rendszerébe is, amiből merítve a felnőtté válás felgyorsult folyamatában biztosabban tudják felvállalni a mindennapi feladataikat, egészséges önbizalommal tudnak a kihívások elé állni.

A Sivánanda tini jógán tehát megismerkedünk a jóga legfontosabb elemeivel:

  • ászanákkal (jóga testhelyzetekkel) a hajlékony, erős, rugalmas és egészséges test fenntartásáért
  • pránájámával (helyes légzéssel), a test fizikai és szellemi regenerálódásáért
  • relaxációval a testi, mentális és lelki lazulásért,
  • a helyes táplálkozással, mely jótékony hatással van mind a testre, mind az elmére,
  • pozitív gondolkodással és meditációval az élet különböző helyzeteiben való felelősségteljes döntések megalapozásáért, a helyes önismeretért

Tini jógára a következő Jóga – szigeteken tudsz járni:

XI. kerület Újbuda – Madhura Jóga-sziget: szerda 16:30-18:00
XVIII. kerület Pestszentlőrinc – Adhíra Jóga-sziget: csütörtök 16:00-17:30
XIX. kerület Kispest – Shanti Jóga-sziget: szerda 18:45-19:45
Bővebb információért kattints a számodra közeli Jóga-szigetre.

Várunk szeretettel.