Ételfelajánlás

ÉTELFELAJÁNLÁS

Az étkezések előtt is érdemes imát/fohászt mondani. Hálát adni annak, hogy van mit ennünk. Itt is nagyon fontos tudatosítani, hogy az étel is maga a Forrás és általa nem csak a fizikai egészségemet gyarapítom, hanem a tudatomat is tisztítom, az étel elfogyasztásával Vele kerülök kapcsolatba.

Ahogy a felajánlás megtörtént kiárad az isteni kegyelem, a magas rezgés közömbösíti a méreganyagok hatását.

Fontos itt azonban megjegyezni, hogy halat, húst, tojást nem szabad felajánlani, illetve elfogadott olyan környezetben, ahol nincs másra lehetőség.
A felajánlható tiszta (szattvikus) ételek listáját ide kattintva találod.

A Bhagavad Gítá 9. párbeszéd 26. versében így mondja Srí Krisna:

“Bárki is ajánljon fel Nekem áhítattal egy falevelet, egy virágot, egy gyümölcsöt vagy egy kis vizet – azt, így felajánlva odaadóan a megtisztult elméjűek által, elfogadom.”

MAGYARÁZAT: Az ajándékot, legyen bármily csekély, elfogadja az Úr, ha az őszinte hittel van felajánlva. Az Úr örül még egy falevélnek, virágnak, gyümölcsnek vagy a víznek is, ha az egyhegyű odaadással és tiszta szívvel lett Neki ajánlva. Nem örült-e egy kis rizsnek Szudama zsákjából, vagy a Szabari által felajánlott maréknyi bogyónak?
Nem szükséges aranytemplomot építened Neki. A szívedben építsd fel az aranytemplomot. Ott koronázd meg Őt. Csak az odaadó szíved kell Neki.
A falevél, virág vagy gyümölcs csupán jelképek. Az Úr elérésének valódi eszköze a tiszta, rendíthetetlen odaadás. A birodalom minden tárgya a királyé.
Ám ha a birodalom alattvalói nagy odaadással bármit e tárgyak közül felajánlanak a királynak, ő nagyon elégedett lesz. Ehhez hasonlóan a világ minden tárgya csak az Övé. De nagyon elégedetté teszi Őt, ha bármi csekélységet felajánlasz odaadással.
– Srí Szvámí Sivánanda

ÉTELFELAJÁNLÁSI MANTRA:

Bhagavad Gítá 4/24.

„Óm Brahmárpanam Brahmahavir Brahmágnau Brahmaná hutam
Brahmaiva Tena Gantavjam Brahma-karma-szamádhiná”

„Brahman az áldozat, Brahman az áldozati vaj, Brahman önti az áldozatot Brahman tüzébe, bizony Brahmanhoz megy az, aki mindenkor Brahmant látja minden cselekvésben.